Budowa nowych dróg, chodników, ulicznego oświetlenia – to tylko margines inwestycji realizowanych dzięki podatkom płaconym przez naszych mieszkańców. Wszyscy chcemy nowych szkół, przedszkoli i placów zabaw. Dopełniając meldunkowego obowiązku dokładamy swoją cegiełkę do budowy przyjaznej, atrakcyjnej i oczekiwanej przez wszystkich infrastruktury. Nasi urzędnicy meldują szybko, sprawnie i… w sobotę!
Dziś w Gminie Kolbudy zameldowanych jest ponad 15,5 tysiąca osób. Kilka tysięcy mieszkańców nie dopełniło jeszcze meldunkowego obowiązku. Ich pieniądze wciąż zasilają kasę miast i gmin, z których dawno się wyprowadzili. Wiele osób, które nie wywiązały się z ciążącego na nich obowiązku zasłania się ciągłym brakiem czasu. Większość z nas pracuje przecież zawodowo od rana do późnego popołudnia. Nie chcemy „urywać” się z pracy, ani brać urlopu żeby spotkać się z urzędnikiem. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców będziemy więc meldować w soboty.
„W tygodniu robota? Na meldunek sobota!” – to nazwa gminnej akcji meldunkowej, którą realizowali będziemy do końca roku.
- Meldunek w miejscu zamieszkania to korzyści dla mieszkańca, ale przede wszystkim dla całej gminnej społeczności – mówi wójt Leszek Grombala. – Wiem, że wiele osób, które od dłuższego czasu u nas mieszkają, jest gotowych do dopełnienia tej prostej formalności. Z braku czasu w dni powszednie nie myślą jednak o spotkaniu z urzędnikiem. Myślę, że sobota jest dobrym dniem na załatwienie procedury meldunkowej. Robiąc zakupy w centrum Kolbud możemy przecież poświęcić kilka minut na wizytę w urzędzie. Korzyści z tej wizyty odczujemy wszyscy.
Pracownicy Referatu Spraw Obywatelskich czekali będą na Państwa w dniach:
- 29 października 2016 r. /sobota/ 9:00 – 14:00
- 26 listopada 2016 r. /sobota/ 9:00 – 14:00
- 17 grudnia 2016 r. /sobota/ 9:00 – 14:00
Procedura meldunkowa jest prosta i zajmuje zaledwie kilka minut. Wszystkie formalności załatwimy w jednym pokoju. Meldunek nie wymaga bowiem wcześniejszego wymeldowania w poprzednim miejscu zamieszkania. Procedury meldunkowej dopełnić może również pełnomocnik.
Do meldunku wystarczy:
- dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport),
- formularz „zgłoszenia pobytu stałego” lub formularz „zgłoszenia pobytu czasowego” — pobierz go i wypełnij w domu albo zrób to w urzędzie gminy,
- jeśli jesteś właścicielem lub masz inny tytuł prawny do lokalu, w którym chcesz się zameldować — przynieś dokument, który to potwierdzi. Może nim być na przykład umowa cywilnoprawna (na przykład umowa najmu), wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu, akt notarialny,
- jeśli nie jesteś właścicielem i nie masz też innego tytułu prawnego do mieszkania, w którym chcesz się zameldować — niech osoba, która ma tytuł prawny do mieszkania podpisze się i potwierdzi twój pobyt na formularzu zgłoszenia twojego pobytu. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu pokaż w urzędzie.
Poza wnioskami o zameldowanie, w pokoju 102 możliwe będzie także złożenie wniosku o wydanie oraz odbiór dowodu osobistego. Mieszkańcy będą mieli również możliwość złożenia wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej.