W związku z epidemią koronawirusa Urząd Gminy Kolbudy w dalszym ciągu pozostaje zamknięty dla interesantów. Sytuacja ta stanowi spore utrudnienie dla naszych mieszkańców, ale również dla pracowników urzędu. Przypominamy więc w jaki sposób można się z nami kontaktować i jak skutecznie przekazywać dokumenty.

Bez ograniczeń Mieszkańcy Gminy Kolbudy mogą załatwić następujące sprawy:

  • sporządzenie aktu zgonu (tel. 58 691 05 47 lub 58 691 05 52)
  • sporządzenie aktu urodzenia (tel. 58 691 05 47 lub 58 691 05 52)

Tu pobierzesz: WNIOSKI I FORMULARZE DO ZAŁATWIANIA POSZCZEGÓLNYCH SPRAW

SKRZYNKA PODAWCZA PRZED URZĘDEM

Przy głównym wejściu do Urzędu Gminy Kolbudy (od strony parkingu) znajduje się skrzynka podawcza, w której pozostawiać można korespondencję. Dokumenty i pisma można wrzucać do skrzynek w godzinach:

  • poniedziałki 7:30-16:30
  • środy 7:30 – 15:30
  • wtorki, czwartki i piątki 7:30-14:30

Za korespondencję pozostawioną poza wskazanymi dniami i godzinami Urząd Gminy Kolbudy nie ponosi odpowiedzialności.

W przypadku dostarczenia liczby dokumentów przekraczającej rozmiary skrzynki podawczej prosimy
o kontakt telefoniczny (58) 691 05 20.

PLATFORMA ePUAP

W załatwieniu większej liczby spraw przydatne jest posiadanie profilu zaufanego i korzystanie z Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej, ePUAP. Ta platforma teleinformatyczna służy do komunikacji obywateli z jednostkami administracji publicznej w ujednolicony, standardowy sposób. Posiadanie profilu zaufanego umożliwia z kolei składanie pism elektronicznych ze skutkiem prawnym.

Podpowiadamy jak założyć konto:

Jak założyć konto ePUAP

ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej) – ogólnopolska platforma teleinformatyczna służąca do komunikacji obywateli i przedsiębiorców z jednostkami administracji publicznej w ujednolicony, standardowy sposób. Platforma służy również do komunikacji pomiędzy jednostkami administracji publicznej. Usługodawcami są podmioty administracji publicznej oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne zlecone lub powierzone im do realizacji.

Jak założyć PROFIL ZAUFANY 

Profil Zaufany jest podpisem elektronicznym, dzięki któremu można online załatwiać sprawy na wielu portalach urzędowych. Wszyscy posiadacze numeru PESEL mogą założyć Profil Zaufany. Usługa jest bezpłatna. Zdecydowanie najprościej jest to zrobić za pomocą internetowego konta bankowego. Po zalogowaniu się na swoje konto bankowe należy wyszukać formularz zakładania Profilu Zaufanego, a następnie uważnie czytać informacje przekazywane podczas procesu rejestracji. Operację należy potwierdzić bankowym kodem autoryzacyjnym. Po założeniu Profilu poprzez konto bankowe, przy logowaniu na PZ należy wybierać opcję logowania przez bankowość elektroniczną.

„PODPISYWARKA” - PODPISZ DOKUMENT ELEKTRONICZNIE – WYKORZYSTAJ PODPIS ZAUFANY

Dzięki „podpisywarce” podpisać można dowolny dokument – np. kierowany do urzędu – Profilem Zaufanym, a później wysłać go choćby mailem. Aby skorzystać z tej możliwości, wystarczy wejść na portale gov.pl lub obywatel.gov.pl lub bezpośrednio do karty usługi klikając w ten link.

Korzystając z serwisu Obywatel.gov.pl wybierz usługę „Podpisz dokument elektronicznie” – to bardziej formalna nazwa „podpisywarki”.

Aby móc skorzystać z „podpisywarki” musisz mieć Profil Zaufany.

Podpisać elektronicznie możemy dokument w każdej formie np. wypełniony formularz w formatach obsługiwanych przez popularne pakiety biurowe, zeskanowany bądź wyraźnie sfotografowany dokument wypełniony ręcznie itp.

Poniżej przedstawiamy krok po kroku sposób podpisania dokumentu który można później przekazać do urzędu za pomocą platformy EPUAP lub nawet za pomocą poczty elektronicznej na adres

Krok 1: Wchodzimy na stronę https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany

Krok 2: Wybieramy przycisk „PODPISZ LUB SPRAWDŹ DOKUMENT”

 

 

 Krok 3: Wybieramy przycisk „WYBIERZ DOKUMENT Z DYSKU” i wybieramy dokument do podpisania

 

Krok 4: Otrzymany wynik dodania pliku powinien wyglądać jak poniżej co pozwala na wybranie przyciski „PODPISZ”.

Krok 5: Zostaniemy przekierowani na stronę logowania poprzez Profil Zaufany gdzie należy zalogować się wybraną metodą np. login i hasło lub poprzez bankowość elektroniczną.


Krok 6: Po zalogowaniu należy wybrać przycisk „Podpisz podpisem zaufanym”

 

Krok 7: Należy wprowadzić otrzymany SMSem kod oraz go potwierdzić

 

Krok 8: Poniższy zrzut ekranu pokazuje sytuację po poprawnym podpisaniu dokumentu który następnie należy pobrać i wysłać do urzędu za pomocą platformy EPUAP lub mailem na adres . WAŻNE!!! Należy wysłać pobrany z „podpisywarki” plik w formacie XML, a nie źródłowy dokument np. w formacie PDF.

 

 

JAK PRZEKAZAĆ DEKLARACJĘ O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI

Po wypełnieniu formularza deklaracje należy umieszczać w skrzynce podawczej przy głównym wejściu do Urzędu Gminy Kolbudy (TYLKO W GODZINACH PRACY URZĘDU) lub w skrzynce na budynku świetlicy wiejskiej w Kowalach przy ul. Glazurowej 1 ( UDOSTĘPNIONA OD 20 KWIETNIA BR. - TYLKO OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU W GODZINACH 9.00-11.00 ORAZ 17.00-19.00). Urząd nie ponosi odpowiedzialności za korespondencję pozostawioną poza wskazanymi godzinami.

Deklaracje przesyłać można również opisanymi powyżej kanałami komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy ePUAP oraz tzw. „Podpisywarki”.

KONTAKT MAILOWY I TELEFONICZNY

Zachęcamy również do kontaktu mailowego i telefonicznego z pracownikami naszego urzędu, którzy odpowiedzą na Państwa pytania oraz udzielą wskazówek dotyczących zdalnego załatwienia urzędowych spraw.

Sekretariat:
tel.+48 58 691 05 21
tel.+48 58 691 05 76
fax +48 58 691 05 58

"Punkt Obsługi Klienta"
tel.+48 58 691 05 20

ADRES MAILOWY DO SEKRETARIATU URZĘDU GMINY KOLBUDY

NUMERY TELEFONÓW DO POSZCZEGÓLNYCH REFERATÓW URZĘDU GMINY KOLBUDY


POCZTA TRADYCYJNA

Dokumenty można oczywiście przesyłać do urzędu również pocztą tradycyjną na adres: Urząd Gminy Kolbudy, ul. Staromłyńska 1, 83-050 Kolbudy.