Wójt Andrzej Chruścicki i jego zastępczyni Anita Richert – Kaźmierska spotkali się z przedszkolakami z Kolbud i Lublewa Gdańskiego, aby przeczytać im fragmenty książek dla dzieci. Akcja dedykowana młodym mieszkańcom gminy stanowi element nowego gminnego projektu „Czytamy dzieciom, bo nam na nich zależy”.

- Celem programu jest promocja żywego przekazu i wspomaganie rozwoju czytelnictwa – mówi wójt Andrzej Chruścicki, który sześciolatkom przeczytał opowiadanie „Witek i tort orzechowy” z książki S. Covey „Siedem nawyków szczęśliwego dzieciństwa”. – Badania wykazują, że wiele dzieci ma dziś kłopoty z koncentracją czy wsłuchiwaniem się w głos osoby dorosłej. Czytanie dzieciom książek pomaga wzmacniać uwagę na przekazy słowne i wzajemną wymianę w interakcjach społecznych. Wierzę, że wspólnie z placówkami oświatowymi zachęcimy dzieci, które same nie potrafią jeszcze czytać, do słuchania a ich opiekunów do regularnego czytania swoim pociechom.

Placówki w Kolbudach i Lublewie Gdańskim były pierwszymi, które odwiedzili samorządowcy w ramach projektu. W planie są także czytelnicze spotkania z przedszkolakami z innych gminnych przedszkoli.

- Przedszkolaki cieszą się, gdy na zajęciach pojawiają się osoby z zewnątrz – mówi Anita Richert – Kaźmierska, zastępczyni Wójta. – Zawsze jest to nowa, ciekawa sytuacja, która wzbudza uwagę i zainteresowanie. Maluchy chętnie opowiadają różne, często zabawne historie, ale też z dużą uwagą słuchają przekazu. Chcielibyśmy, aby dzieci w swoich domach prosiły rodziców, dziadków, starsze rodzeństwo, aby przeczytali im jakąś książkę czy opowiadanie. To buduje więzi, odciąga od komputerów, smartfonów i telewizorów oraz wzmaga koncentrację i rozwija wyobraźnię najmłodszych.

Starsze przedszkolaki z Lublewa Gdańskiego wysłuchały opowiadania „Wandzia i wiersz na medal” z książki S. Covey „Siedem nawyków szczęśliwego dzieciństwa”. Młodszym dzieciom Anita Richert – Kaźmierska przeczytała fragmenty książki „Jesteś ważny Pingu” autorstwa U. Młodnickiej i A. Waligóry. Po lekturze rozpoczynała się dyskusja dotycząca najważniejszych zagadnień poruszanych w tekście.

Opowiadania najwyraźniej spodobały się dzieciom. Przedszkolaki z ogromnym zainteresowaniem i skupieniem wsłuchiwały się w każde zdanie. Co najważniejsze, słuchały ze zrozumieniem o czym świadczyły odpowiedzi udzielane na pytania gości.

W odczytanych lekturach poruszono kwestie radzenia sobie z emocjami i codziennymi sytuacjami. W opowiadaniach akcentowano, że każdy jest ważny, wyjątkowy i ma swoje mocne strony. Po wysłuchaniu fragmentów książek był czas na słodką przekąskę, która także dostarczyła słuchaczom sporo radości.