Na prośbę Naczelnika Urzędu Skarbowego w Pruszczu Gdańskim publikujemy komunikat dotyczący elektronicznych form obsługi Klienta w czasie epidemii koronawirusa.
W kontakcie z Urzędem Skarbowym korzystaj z elektronicznych form obsługi Klienta
- Zachęcamy do korzystania z elektronicznych form rozliczeń i zdalnego kontaktu z nami.
- W wyjątkowych sprawach, których nie można załatwić elektronicznie, wprowadzamy możliwość wizyty w urzędzie przez 2 dni w tygodniu.
Korzystanie z elektronicznych form obsługi Klienta
Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) zachęca do korzystania ze swoich e-usług i kontaktu poprzez e-PUAP i infolinie.
Usługi e-Deklaracje i Twój e-PIT, dostępne tylko na podatki.gov.pl, pozwalają na sprawne rozliczanie podatków bez wizyty w urzędzie skarbowym.
Natomiast w serwisie biznes.gov.pl znajdują się opisy elektronicznych usług świadczonych przez urzędy skarbowe, między innymi informacje o tym w jaki sposób, elektronicznie, można złożyć wniosek i uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach oraz należnościach celnych lub stwierdzające stan zaległości.
Kontakt telefoniczny do urzędu skarbowego:
PIT – nr telefonu 58 773 16 59, 58 773 16 56
VAT – nr telefonu 58 773 16 42, 58 773 16 34
CIT – nr telefonu 58 773 16 59, 58 773 16 56
Podatek od czynności cywilnoprawnych (PCC), spadki/darowizny – nr telefonu 58 773 16 38, 58 773 16 51, 58 773 16 50,
58 773 16 46
rejestracja podatników – nr telefonu 58 773 16 39, 58 773 16 37
egzekucja administracyjna – nr telefonu 58 773 71 13, 58 773 71 15, 58 773 71 16, 58 773 71 17, 58 773 71 18
rachunkowość podatkowa – nr telefonu 58 773 16 53, 58 773 16 43, 58 773 71 27
komórka wierzycielska – nr telefonu 58 773 71 22, 773 16 49, 58 773 16 44
Adres e-mail urzędu skarbowego:
Informacje podatkowe oraz usługę Twój e-PIT znajdziesz na podatki.gov.pl
Wizyta w urzędzie
W wyjątkowych sytuacjach, w których nie można załatwić sprawy przez e-usługi, od 8 maja 2020 r. możliwa będzie wizyta w urzędzie skarbowym przez 2 dni w tygodniu:
- Środa od 9:00 do 15:00
- Piątek od 9:00 do 13:00
W pozostałe dni obsługa Klienta odbywa się w jednostkach KAS poprzez e-Usługi, e-PUAP i telefonicznie.
Prosimy o zachowanie wszelkich środków ostrożności
Jednocześnie informujemy, że w dalszym ciągu istnieje możliwość pozostawienia korespondencji skierowanej do Urzędu poprzez wrzucenie jej do wystawionej w tym celu urny (bez potwierdzenia wpływu, urna dostępna od frontu budynku).