Na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 stycznia 2022 roku zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii - do dnia 28 lutego 2022 roku wykonywanie zadań przez urząd administracji publicznej lub jednostkę organizacyjną wykonującą zadania o charakterze publicznym podlega ograniczeniu polegającym na wykonywaniu wyłącznie zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom. Zgodnie ze wspomnianym rozporządzeniem do dnia 28 lutego 2022 roku w urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesantów.

Przypominamy, że ze względu na stan epidemii koronawirusa w Urzędzie Gminy Kolbudy zawieszona została możliwość bezpośredniej obsługi interesantów. Osobiste wizyty w urzędzie możliwe są wyłącznie w sprawach pilnych, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu spotkania na konkretną godzinę.

Możliwe jest również pozostawienie korespondencji w skrzynce podawczej zamontowanej przy wejściu do budynku urzędu.

Prosimy, aby nie wrzucać do skrzynki podawczej wniosków o wydanie dowodów osobistych, wniosków o zameldowanie i wymeldowanie oraz wniosków dotyczących działalności gospodarczej (CEIDG-1). W tych sprawach prosimy o kontakt telefoniczny:

Ewidencja ludności i działalność gospodarcza: (58) 691-05-48
Dowody osobiste: (58) 691-05-75
Urząd Stanu Cywilnego: (58) 691-05-52
Podatki: (58) 691-05-53, (58) 691-05-71 lub (58) 691-05-67

Wszelkie sprawy, które nie wymagają wizyty osobistej należy załatwiać drogą elektroniczną (e-PUAP) lub telefoniczną.
Sekretariat:
tel.+48 58 691 05 21
tel.+48 58 691 05 76

Punkt Obsługi Klienta
tel.+48 58 691 05 20
Adres:
ul. Staromłyńska 1
83-050 Kolbudy
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

NUMERY TELEFONÓW POSZCZEGÓLNYCH REFERATÓW

NUMERY KONT BANKOWYCH

W trosce o Państwa bezpieczeństwo prosimy o odłożenie osobistej wizyty w urzędzie na późniejszy termin.

 

 

PLATFORMA ePUAP

W załatwieniu większej liczby spraw przydatne jest posiadanie profilu zaufanego i korzystanie z Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej, ePUAP. Ta platforma teleinformatyczna służy do komunikacji obywateli z jednostkami administracji publicznej w ujednolicony, standardowy sposób. Posiadanie profilu zaufanego umożliwia z kolei składanie pism elektronicznych ze skutkiem prawnym.

Podpowiadamy jak założyć konto:

Jak założyć konto ePUAP

ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej) – ogólnopolska platforma teleinformatyczna służąca do komunikacji obywateli i przedsiębiorców z jednostkami administracji publicznej w ujednolicony, standardowy sposób. Platforma służy również do komunikacji pomiędzy jednostkami administracji publicznej. Usługodawcami są podmioty administracji publicznej oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne zlecone lub powierzone im do realizacji.

Jak założyć PROFIL ZAUFANY 

Profil Zaufany jest podpisem elektronicznym, dzięki któremu można online załatwiać sprawy na wielu portalach urzędowych. Wszyscy posiadacze numeru PESEL mogą założyć Profil Zaufany. Usługa jest bezpłatna. Zdecydowanie najprościej jest to zrobić za pomocą internetowego konta bankowego. Po zalogowaniu się na swoje konto bankowe należy wyszukać formularz zakładania Profilu Zaufanego, a następnie uważnie czytać informacje przekazywane podczas procesu rejestracji. Operację należy potwierdzić bankowym kodem autoryzacyjnym. Po założeniu Profilu poprzez konto bankowe, przy logowaniu na PZ należy wybierać opcję logowania przez bankowość elektroniczną.

„PODPISYWARKA” - PODPISZ DOKUMENT ELEKTRONICZNIE – WYKORZYSTAJ PODPIS ZAUFANY

Dzięki „podpisywarce” podpisać można dowolny dokument – np. kierowany do urzędu – Profilem Zaufanym, a później wysłać go choćby mailem. Aby skorzystać z tej możliwości, wystarczy wejść na portale gov.pl lub obywatel.gov.pl lub bezpośrednio do karty usługi klikając w ten link.

Korzystając z serwisu Obywatel.gov.pl wybierz usługę „Podpisz dokument elektronicznie” – to bardziej formalna nazwa „podpisywarki”.

Aby móc skorzystać z „podpisywarki” musisz mieć Profil Zaufany.

Podpisać elektronicznie możemy dokument w każdej formie np. wypełniony formularz w formatach obsługiwanych przez popularne pakiety biurowe, zeskanowany bądź wyraźnie sfotografowany dokument wypełniony ręcznie itp.

Poniżej przedstawiamy krok po kroku sposób podpisania dokumentu który można później przekazać do urzędu za pomocą platformy EPUAP lub nawet za pomocą poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Krok 1: Wchodzimy na stronę https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany

Krok 2: Wybieramy przycisk „PODPISZ LUB SPRAWDŹ DOKUMENT”

 

 

 Krok 3: Wybieramy przycisk „WYBIERZ DOKUMENT Z DYSKU” i wybieramy dokument do podpisania

 

Krok 4: Otrzymany wynik dodania pliku powinien wyglądać jak poniżej co pozwala na wybranie przyciski „PODPISZ”.

Krok 5: Zostaniemy przekierowani na stronę logowania poprzez Profil Zaufany gdzie należy zalogować się wybraną metodą np. login i hasło lub poprzez bankowość elektroniczną.


Krok 6: Po zalogowaniu należy wybrać przycisk „Podpisz podpisem zaufanym”

 

Krok 7: Należy wprowadzić otrzymany SMSem kod oraz go potwierdzić

 

Krok 8: Poniższy zrzut ekranu pokazuje sytuację po poprawnym podpisaniu dokumentu który następnie należy pobrać i wysłać do urzędu za pomocą platformy EPUAP lub mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. WAŻNE!!! Należy wysłać pobrany z „podpisywarki” plik w formacie XML, a nie źródłowy dokument np. w formacie PDF.