Od 1 lipca 2021 r. każdy właściciel lub zarządca budynku będzie zobowiązany złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Celem stworzenia centralnej bazy jest poprawa jakości powietrza. Zebrane w ten sposób dane mają być ważnym narzędziem wspierającym wymianę starych kotłów grzewczych.
Każdy budynek, który posiada zainstalowane źródło ciepła lub spalania paliw o mocy nominalnej do 1MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację.
Jak złożyć deklarację:
- Internet www.zone.gunb.gov.pl
- Jeżeli nie masz dostępu do Internetu deklarację możesz złożyć osobiście w urzędzie gminy albo wysłać do urzędu listem poleconym (formularz deklaracji dostępny na stronie https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow zakładka „do pobrania”)
Na wysłanie deklaracji obywatele mają 12 miesięcy w przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw eksploatowanych przed 1 lipca 2021 r.
W przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw uruchomionych po 1 lipca 2021 r. będzie to 14 dni od instalacji źródła ciepła lub spalania paliw.
Deklaracja zawiera takie informacje jak:
- Imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby
- Adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw.
- Opcjonalnie numer telefonu właściciela lub zarządcy
- Adres e-mail również opcjonalnie
- Informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła i źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach.