Z holu Urzędu Gminy Kolbudy zniknęły już stanowiska obsługi klientów, przy których od wielu miesięcy przyjmowani byli mieszkańcy naszej gminy. Do historii przechodzi również tzw. „piątek - dzień pracy wewnętrznej”. To jedna z pierwszych decyzji podjętych przez wójta Marka Golińskiego kilka dni po objęciu stanowiska.
W głównym holu na parterze Urzędu Gminy Kolbudy zrobiło się przestronnie. Zlikwidowano już przeszklone boksy, które w opinii wielu mieszkańców stanowiły sztuczną barierę między mieszkańcami, a urzędnikami. Rozwiązanie to wprowadzone zostało w okresie pandemii COViD-19.
- Chcę, aby mieszkańcy gminy mogli czuć się w naszym urzędzie dobrze i mogli swobodnie poruszać się po budynku – mówi wójt Marek Goliński. – To my jesteśmy dla nich, a nie odwrotnie. Drzwi mojego gabinetu i pokoje poszczególnych referatów mają być otwarte dla klientów, bez żadnych ograniczeń. Nie widzę powodów, dla których dziś ktokolwiek miał by być obsługiwany w urzędowym korytarzu.
W narożniku holu pozostawiono tylko jeden boks, z którego korzystać będą mogły osoby mające problemy z poruszaniem się. Budynek Urzędu Gminy Kolbudy nie jest bowiem wyposażony w windę, która umożliwiałaby transport na wyższe kondygnacje.
Decyzją wójta Marka Golińskiego zlikwidowano również - przypadający od wielu lat w piątek - tzw. „dzień pracy wewnętrznej”. Był to czas służący na wprowadzanie wniosków czy kompletowanie i archiwizowanie dokumentacji. Tego dnia teoretycznie nie odbywała się obsługa mieszkańców.
- Wiem, że również w piątki urzędnicy często szli na rękę i przyjmowali mieszkańców mimo „dnia wewnętrznego”, tym bardziej nie widzę sensu utrzymywania zbędnych ograniczeń – dodaje wójt. – Nawet obsługa klienta w dniu teoretycznie wewnętrznym stawia naszego gościa w dość mało komfortowej sytuacji. Po wielu latach funkcjonowania chcemy to zmienić. Nie odwiedza nas przecież tak wielu mieszkańców, abyśmy nie mogli połączyć przyjmowania gości z pozostałymi urzędowymi obowiązkami. Chcemy rozwiązywać problemy, a nie piętrzyć ograniczenia.
W holu na parterze nadal pozostanie Punkt Obsługi Klienta – jako wsparcie sekretariatu urzędu. Tu można składać podania i wnioski, a także uzyskać informację i pomoc w dotarciu do konkretnego referatu czy pracownika urzędu.