EDIT: Sprzedaż zakończona ze względu na wyczerpanie zasobów

Od poniedziałku 4 grudnia br. (od godziny 7.30) do wyczerpania zasobów prowadzona będzie sprzedaż węgla dla osób fizycznych. Decydować będzie kolejność zgłoszeń. Do zbycia pozostało 20 ton „orzecha” w cenie 500 zł za tonę. Gmina Kolbudy nie zapewnia transportu zakupionego surowca.


Sprzedaż końcowa odbywa się bez ograniczeń ilościowych (osoby, które zakupiły już 3 tony w sezonie 2022/2023, mogą ponownie wnioskować o zakup), jak i ograniczeń terytorialnych (zakupu węgla mogą dokonać także mieszkańcy spoza Gminy Kolbudy).

JAK ZŁOŻYĆ WNIOSEK

Chętni do zakupu węgla muszą złożyć WNIOSEK – osobiście, bądź w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy e-PUAP. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Sprzedaż węgla potrwa do wyczerpania zasobów.

Wzór wniosku dostępny pod tekstem.



Jak wygląda procedura zakupu węgla?

  1. Osoba zainteresowana zakupem węgla, musi złożyć wniosek, w którym wskazuje ilość paliwa, jakie chce nabyć. Minimalna wartość zakupu to 1 tona. Ze względu na fakt, iż pozostały do sprzedaży węgiel został spakowany w opakowania jednotonowe, istnieje możliwość zakupu węgla wyłącznie w ilości stanowiącej krotność jednej tony.
  2. Warunkiem zakupu opału jest złożenie oświadczenia o przeznaczeniu wyrobów węglowych do celów uprawniających do zwolnienia od akcyzy (tj. zakup wyłącznie na cele prywatne).
  3. Następnie - po uprzedniej informacji od pracownika Urzędu Gminy Kolbudy - wnioskodawca dokonuje wpłaty należności w kasie urzędu lub na specjalnie utworzone konto bankowe.

Wpłaty dokonuje WYŁĄCZNIE osoba uprawniona, tj. wnioskująca o zakup węgla.

WPŁATY DOKONYWAĆ MOŻNA W KASIE URZĘDU BĄDŹ PRZELEWEM NA RACHUNEK BANKOWY:

Urząd Gminy Kolbudy, ul. Staromłyńska 1, 83-050 Kolbudy

Bank Spółdzielczy w Pruszczu Gdańskim 25 8335 0003 0114 8887 2000 0390

Tytuł przelewu: „PESEL WNIOSKODAWCY, imię i nazwisko Wnioskodawcy, rodzaj opału tj. orzech, ilość ton”

  

  1. W przypadku płatności przelewem, po odnotowaniu wpłaty, pracownik Urzędu Gminy Kolbudy poinformuje wnioskodawcę telefonicznie o możliwości odbioru faktury stanowiącej podstawę do wydania węgla. Przy płatności w kasie urzędu faktura będzie wydawana wpłacającemu na miejscu.
  2. W następnej kolejności pracownik Urzędu ustali telefonicznie z wnioskodawcą termin odbioru zakupionego surowca. Gmina Kolbudy nie zapewnia transportu zakupionego węgla.

W nawiązaniu do zamieszczonej wcześniej informacji o sprzedaży końcowej węgla w gminie Kolbudy informujemy, że Ministerstwo Aktywów Państwowych, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom samorządów, w oparciu o wykładnię systemową, zaprezentowało interpretację przepisów powszechnie obowiązujących, umożliwiających gminom zagospodarowanie niesprzedanego do 31 lipca 2023 r. węgla kamiennego. Zgodnie z tą wykładnią, niesprzedany do 31 lipca 2023 r. węgiel gminy mogą po tej dacie, włączyć do swoich zasobów jako mienie komunalne i przeznaczyć go na realizację zadań własnych np. ochrony zdrowia, pomocy społecznej, edukacji publicznej lub też mogą go sprzedać innym podmiotom, w tym osobom fizycznym.