Od 3 stycznia bieżącego roku Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, wraz z Ministerstwem Klimatu i Środowiska, wprowadza kolejną odsłonę programu „Czyste Powietrze”, która spowoduje, że Beneficjenci uzyskają wyższe dofinansowanie i jednocześnie będą mogli obniżyć koszty ogrzewania swoich domów.
Więcej szczegółów na stronie: https://wfos.gdansk.pl/ogloszenie-o-zmianie-programu-priorytetowego-czyste-powietrze-2/
WNIOSEK O DOFINANSOWANIE
Wnioski o dofinansowanie można składać z wykorzystaniem następujących kanałów:
- poprzez serwis „gov.pl” za pomocą systemu GWD – należy wypełnić wniosek na stronie wskazanej w tym serwisie i podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym oraz przesłać automatycznie za pośrednictwem wskazanego serwisu do właściwego wfośigw na wyznaczoną skrzynkę podawczą ePUAP. W tym przypadku konieczne jest załączenie załączników do wniosku w formie elektronicznej (skany z wymaganymi podpisami lub załączniki z wymaganymi podpisami elektronicznymi).
- poprzez stronę internetową (aplikację) partnera Programu, którego nazwa jest zamieszczonana Liście Partnerów API2 opublikowanej na stronie internetowej
https://czystepowietrze.gov.pl/- W celu złożenia wniosku za pośrednictwem strony
internetowej (aplikacji) partnera Programu, Wnioskodawca wypełnia wniosek na tej stronie zgodnie z instrukcją wskazaną przez partnera Programu. Następnie, po automatycznym przekierowaniu i zalogowaniu do systemu GWD – Wnioskodawca podpisuje wniosek kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym oraz wysyła wniosek (wraz z dołączonymi wcześniej załącznikami) automatycznie za pośrednictwem wskazanego systemu na wyznaczoną skrzynkę podawczą ePUAP właściwego WFOŚiGW, zgodnego z informacjami podanymi na wniosku. - bezpośrednio poprzez system GWD, po utworzeniu konta i zalogowaniu się na stronie internetowej pod adresem https://gwd.nfosigw.gov.pl/:
- w celu złożenia wniosku elektronicznie bezpośrednio w systemie GWD należy wypełnić wniosek i podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym oraz przesłać go automatycznie za pośrednictwem wskazanego serwisu do właściwego WFOŚiGW na wyznaczoną skrzynkę podawczą ePUAP. W tym przypadku konieczne jest załączenie załączników do wniosku w formie elektronicznej (skany z wymaganymi podpisami lub załączniki z wymaganymi podpisami elektronicznymi).
- wniosek składany w postaci papierowej – jeśli Wnioskodawca nie dysponuje podpisem elektronicznym, po wypełnieniu wniosku w GWD, należy zatwierdzić wniosek w systemie aż do uzyskania statusu wniosku „oczekuje na złożenie”, a następnie wydrukować ten wniosek z systemu GWD, podpisać go swoim odręcznym podpisem i dostarczyć w postaci papierowej wraz z załącznikami w postaci papierowej (z wymaganymi podpisami) do właściwego WFOŚiGW. Wniosek w postaci papierowej złożony z oznaczeniem „wydruk roboczy” jest pozostawiany bez rozpatrzenia.
POMOC W WYPEŁNIANIU WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W PROGRAMIE CZYSTE POWIETRZE W URZĘDZIE GMINY W KOLBUDACH ODBYWA SIĘ DWA RAZY W TYGODNIU TJ.:
- poniedziałki w godzinach od 8.00 do 13.00
- czwartek w godzinach od 8 00 do 13 00
Wypełnianie wniosków odbywać się będzie, po telefonicznym umówieniu terminu, z pomocą pracownika Urzędu Gminy, który będzie udzielał wyjaśnień dotyczących wniosku i zasad dofinansowania oraz pomagał w wypełnieniu wniosku (Urząd Gminy udostępni w swojej siedzibie stanowisko komputerowe do wypełniania wniosków o dofinansowanie).
Prosimy o wcześniejsze uzgodnienie terminu i godziny wizyty pod numerem telefonu: (58) 691-05-45, (58) 691-05-33 lub (58) 691-05-73 w celu zapewnienia sprawnej obsługi interesantów.
Wniosek o dofinansowanie wypełnia Wnioskodawca na podstawie danych i informacji własnych. Za poprawność i rzetelność danych wprowadzonych do wniosku, w tym za zgodność danych ze stanem faktycznym, odpowiada wyłącznie Wnioskodawca.
W celu usprawnienia wypełniania wniosku o dotację w Urzędzie Gminy prosimy o wcześniejsze przygotowanie poniższych niezbędnych dokumentów/informacji potrzebnych do jego wypełnienia:
- aktualny adres e-mail,
- PESEL Wnioskodawcy oraz współmałżonka/współmałżonki,
- numer księgi wieczystej,
- numer działki,
- przybliżony rok wystąpienia o pozwolenie na budowę,
- powierzchnia całkowita budynku/lokalu mieszkalnego w m2,
- wartość dochodu/rodzaj PIT,
- dokument potwierdzający prawo własności budynku mieszkalnego (jeśli dla budynku lub nieruchomości gruntowej nie została założona księga wieczysta np. akt notarialny lub inny dokument potwierdzający prawo własności budynku),
- w przypadku podwyższonego i najwyższego poziomu dofinansowania, zaświadczenie o dochodach, wydane przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kolbudach (ul. Staromłyńska 1), zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, przez organ właściwy ze względu na adres zamieszkania wnioskodawcy, nie wcześniej niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie, wskazujące przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wnioskodawcy,
- w przypadku gdy wnioskodawca posiada ustawową wspólność majątkową, konieczne będzie podpisanie oświadczenia stanowiącego załącznik do wniosku o dofinasowanie przez współmałżonka o wyrażeniu zgody na zaciągnięcie zobowiązań,
- w przypadku gdy nieruchomość stanowi współwłasność kilku osób, konieczne będzie podpisanie oświadczenia stanowiącego załącznik do wniosku o dofinasowanie przez wszystkich współwłaścicieli, o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia ujętego w niniejszym wniosku o dofinansowanie,
- jeżeli inwestycja została już rozpoczęta, przedłożenie kserokopii pierwszej faktury,
- w przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego, wskazanie liczby ha przeliczeniowych (najlepiej zabrać ze sobą decyzje podatkową, ponieważ tam widnieje taka informacja),
- w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej w budynku mieszkalnym należy wskazać % powierzchni przeznaczonej pod prowadzenie tej działalności,
- w przypadku ubiegania się o dofinansowanie na termomodernizację budynku, liczba m2 okien, drzwi, orynnowania, materiałów budowlanych wykorzystanych do np. ocieplenia ścian.
DODATKOWE INFORMACJE ZAWARTE SĄ W PONIŻSZYM LINKU:
WNIOSEK O PŁATNOŚĆ
INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ ORAZ WYMAGANA DOKUMENTACJA ZNAJDUJE SIĘ W PONIŻSZYM LINKU:
W CELU UZYSKANIA INFORMACJI O STATUSIE SWOJEGO WNIOSKU LUB UMOWY NALEŻY SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z WOJEWÓDZKIM FUNDUSZEM OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ W GDAŃSKU.
Kontakt do Wojewódzkiego Funduszu Gospodarki Wodnej w Gdańsku:
- telefon: 58 743 18 20
- telefon: 58 743 18 21
- e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.